Het kwaliteitsstatuut is in de praktijk beschikbaar.
Als u klachten heeft over de behandeling, dan verzoek ik u contact met mij op te nemen om dit te bespreken. In veel gevallen kunnen op die wijze problemen worden opgelost. Wanneer de klachten naar uw mening niet naar tevredenheid worden besproken kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Hiervoor doe ik een beroep op de regeling van mijn beroepsvereniging de NVvP. In het klachtenreglement leest u wat u kunt verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten. Het klachtenreglement ligt ter inzage in mijn praktijk en kan ik u op verzoek per mail toesturen. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken door het sturen van een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vermeldt u in de mail in ieder geval uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u kan opnemen voor een gesprek.
Wordt uw klacht, ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kunt u de klacht voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie, die een bindende uitspraak doet. Hiervoor ben ik aangesloten bij de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. De geschillencommissie is schriftelijk of digitaal te benaderen via onderstaand adres:
Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
www.degeschillencommissie.nl
Via de Geschillencommissie Zorg wordt u naar de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken geleid.